Rośnie liczba zajęć Fitness. Jak się w tym połapać?

http://www.pinterest.com/pin/158189005637163277/

http://www.pinterest.com/pin/158189005637163277/

Początki klubów fitness to były czasy. Zajęcia były na dobrą sprawę jedne i nie było żadnego wyboru kierunku aktywności fizycznej. Szło się do klubu i robiło to co kazał instruktor. Grupy dzieliły się na początkujących, średnio-zaawansowanych i doświadczonych trenujących. Teraz idąc do pierwszej lepszej sieciówki fitness macie do wyboru kilkanaście różnych rodzajów fitnessu. Postaram się je nieco posegregować i nakierować was na najlepszy wybór zajęć dla siebie.

Trening pod sylwetkę

http://www.pinterest.com/pin/438115869971504330/

http://www.pinterest.com/pin/438115869971504330/

Na dobrą sprawę trenowanie pod sylwetkę dzieli się na aeroby oraz trening siłowy. Dlaczego nie można wybrać tylko jednej metody? To proste jeżeli chcecie spalać tłuszcz musicie użyć wysiłku tlenowego przed dłuższy czas, który nie atakuje mięśni. Bieganie czy jazda na rowerze spalają tłuszcz, ale nie budują elastyczności skóry i mięśni. Dlatego potrzebny jest wysiłek fizyczny. Najnowszym rozwiązaniem na połączenie siły i spalania tkanki tłuszczowej jest crossfit będący bardzo intensywnym treningiem łączącym kalistenikę i ciężary. Nie polecam go osobom początkującym. Co innego zajęcia aerobiku, fit ball, jogi oraz TRX. Te cztery różne możliwości trening łączą ze sobą aktywację mięśni, rozciąganie ciała oraz w pewnym stopniu mogą wpłynąć na spalanie tkanki tłuszczowej pod warunkiem, że będą odbywały się intensywnie.

Maksimum energii i zero stresu

http://www.pinterest.com/pin/487796203361090817/

http://www.pinterest.com/pin/487796203361090817/

Teraz coś mniej typowego. Zajęcia fight cub oraz cycling to pewnego rodzaju nowości w salach fitness. Pierwsze zajęcia to sztuki walki mające za zadanie zarówno rozładować emocje jak i pomóc w spalaniu tkanki tłuszczowej w sposób interwałowy. Takie zajęcia organizowane są w większych klubach fitness i siłowniach także dla kobiet. Cycling określany także jako spinning to jazda na specjalnym rowerze z regulowaną siłą oporu koła zamachowego. Jednak nie jest to jazda statyczna a częste zmiany tempa dyktowane przez instruktora. Przez pewien czas jedziecie na siodełku, później z niego wstajecie i przyspieszacie. Dostosowujecie tempo zajęć do różnych warunków panujących na sali a nawet muzyki.

Taniec jako sport

Troszeczkę bardziej kontrowersyjne zajęcia, które mogą nie spodobać się zwłaszcza fanom ciężarów i treningu siłowego. Taniec jest aktywnością fizyczną i kropka. Na pewno znacie Zumbę oraz Step. Niedawno dołączyły do nich Dance, Videoclip Dance, belly dance oraz hip hop. Te wszystkie formy ruchów dyktowane muzyką są cykliczną formą treningu grupowego, który ma podnieść waszą kondycję, siłę oraz pomóc w odchudzaniu. Zajęcia są naprawdę ciekawe i polecam je wszystkim kobietom, które nie wiedzą od czego zacząć przygodę z klubem fitness. Jeżeli jednak bardziej ciągnie was do dźwigania ciężarów i pokonywania granic w ćwiczeniach statycznych idźcie w stronę aerobiku oraz trx.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *