Bieganie zimą

Zimą wcale nie musimy zarzucać biegania, ponieważ treningi na świeżym powietrzu nie tylko poprawiają nasze samopoczucie, ale także zwiększają odporność zdrowotną. Sprawdźcie dlaczego warto biegać nawet w mroźne dni.

Bieganie zimą

Źródło Pinterest

W chłodne dni lepiej się biega

Jedną z największych przeszkód dla biegacza jest deszcz, a przede wszystkim rozmoknięty, błotnisty grunt. Niska temperatura wcale nie jest uciążliwa w trakcie treningu, a wielu biegaczy wręcz woli trenować późna jesienią niż latem. Bieganie w upale zdecydowanie bardziej męczy. Nie bez przyczyny większość maratonów organizowanych jest właśnie w październiku i listopadzie. Oczywiście jeżeli zamierzamy biegać zimą, nie narażając się na przeziębienie, musimy odpowiednio się ubrać. Najlepiej skorzystać z bielizny termoaktywnej, która zapewni nam odpowiednią temperaturę ciała i komfort podczas biegu.

Bieganie zapobiega odkładaniu się tłuszczu i poprawia samopoczucie

Regularny trening nie tylko pozwala zapobiec odkładaniu się tłuszczu, ale także poprawia samopoczucie. Święta i brak ruchu oraz zwiększone zapotrzebowanie na energie sprawiają, że przybywa nam kilka niekoniecznie chcianych kilogramów. Najlepszym sposobem na pozbycie się nadmiaru kalorii jest trening. Dlatego warto wyjść na świeże powietrze i zmusić nasz organizm do odrobiny wysiłku biegowego. Ponadto ludzie regularnie ćwiczący nie tylko mają więcej energii, ale są także mniej podatni na zimową chandrę, bieganie poprawia również metabolizm.

Biegając zimą będziemy mieli mniej zbędnych kilogramów do zrzucenia na wiosnę, dzięki czemu zyskamy pewność, że w wakacje nie będziemy się wstydzić z powodu zbędnych kilogramów – pokazując się na plaży w stroju bikini.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *